لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

مقدمه چینی برای انجام نخستین پیوند صورت در آمریکا


جراحان آمریکایی به زودی با بیمارانی که نام آنها به فهرست نهایی نامزدهای دریافت نخستین پیوند صورت راه یافته است مصاحبه خواهند کرد.پزشکان در آمریکا قبلا این پیوند را روی کالبدهایی که برای تحقیقات پزشکی اهدا می شود انجام داده اند.

تیم پزشکان کلینیک کلیولند بیماری با چهره به شدت معیوب را برای دریافت یک صورت "تازه" از جسد یک فرد مرده، انتخاب خواهند کرد.شانس موفقیت این پیوند در حدود 50 درصد تخمین زده می شود و کارشناسان نسبت به ایمنی و مسائل اخلاقی پیرامون چنین عملی ابراز نگرانی کرده اند.

 

صورت تازه

 

کالج رویال جراحان بریتانیا که پیشتر در سال جاری برای بررسی پیوند صورت، یک تیم کاری تشکیل داد می گوید که دریافت کننده این صورت باید تا پایان عمر داروهای قوی که دربردارنده خطرات بهداشتی درازمدت است مصرف کند. این داروها باید برای جلوگیری از طرد عضو پیوندی توسط بدن مصرف شود.به علاوه معلوم نیست فرد و عزیزان وی تا چه حد قادر خواهند بود به لحاظ روانی با یک صورت کاملا تازه خو بگیرند. تصور قیافه فرد پس از انجام پیوند به سختی قابل پیش بینی است.این عمل شامل برداشتن پوست و بافت های زیر آن از جسد اهدا کننده و قرار دادن آن روی صورت دریافت کننده است.مدل سازی کامپیوتری نشان می دهد که صورت تازه به اهدا کننده یا به چهره دریافت کننده تا از پیش از وقوع آسیب دیدگی، شباهت نخواهد داشت.

صورت تازه بیشتر باید شکل و حالت اسکلت صورت دریافت کننده را به خود بگیرد.دریافت کننده احتمالا قادر به خوردن، نوشیدن و برقراری ارتباط از طریق حالات گوناگون صورت خواهد بود.

 

انتخاب بیمار

 

گروه کاری کالج رویال جراحان بریتانیا گفت که به طور نظری مخالف پیوند صورت نیست و تاکید کرد این کار می تواند پیشرفت بزرگی جهت بهبود کیفیت زندگی کسانی که صورت آنها در اثر حادثه یا بیماری معیوب شده است باشد.اما این گروه هشدار داد: "تا زمان انجام تحقیقات بیشتر و فراهم آمدن چشم انداز کنترل بهتر مشکلات ناشی از پیوند صورت، دست زدن به این عمل در انسان عاقلانه نیست."ماریا سیمیونو از جراحان کلینیک کلیولند و تیم تحت نظر او با پنج مرد و هفت زن به عنوان نامزدهای بالقوه این عمل جراحی که 8 تا 10 ساعت طول خواهد کشید مصاحبه خواهند کرد.وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "ما می خواهیم بیمارانی را انتخاب کنیم که واقعا چهره شان از بین رفته نه کسی که تنها یک زخم کوچک دارد."به بیماران گفته خواهد شد که صورت آنها برداشته شده و با صورت یک شخص مرده با همان نوع بافت، سن، جنسیت و رنگ پوست جایگزین خواهد شد.در صورت ناکام ماندن عمل پیوند، بخشی از پوست بدن بیمار به صورت او پیوند زده خواهد شد که خطر طرد را در بر ندارد.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
حبیب جمعه 1 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 08:55 ق.ظ http://www.openeyes.ir

سلام
جالب بود

زیر خط آی تی جمعه 1 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:30 ق.ظ http://itline.blogspot.com

می بینم که مشکل وبلاگت حل شده .

سهیک*** جمعه 1 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:31 ب.ظ http://www.tabar.blogsky.com

دوست گرامی ام بادرودی گرم.........................**
همیشه از دانش روزپزشکی شما می آموزم خانم دکتر
منهم مشتاقم در پارای از فصول مشترک با هم گفتگویی داشته باشیم......ای میل خودم را برایت ارسال کردم
اگرموافق بودی آی دی مسنجرخودت را برایم با خط لاتین میل کن تا درفرصتی باهم بیشتر آشنا شویم..
ارادتمند و دوستدار تو نازنین آگاه.....سهیک

خاطره شنبه 2 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:11 ق.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

خیلی باحال بود...ممنون . منم آپ کردم

بنفشه شنبه 2 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:13 ق.ظ http://2561904.blogsky.com

مثل همیشه مفید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد