لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

برندگان جایزه نوبل

 

سلام دوستان ...... خوب هستید ؟ در یک پست اخیر در وبلاگم به معرفی دانشمندانی که موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک شده بودند پرداختم ..... امروز در حال وب گردی بودم که دیدم تقریبا از سه رشته برندگان جایزه نوبل رو معرفی کردن ، و من مشتاق شدم که این پستم رو به برندگان جایزه نوبل اختصاص بدم و به همین خاطر از هر سایت به قول معروف چند تکه کندم و  رو هم  گذاشتم تا بالاخره تونستم  برندگان جایزه  نوبل از سه  رشته ی مختلف رو جور کنم .... البته توضیحات هر کدام را هم دارم که اگه می ذاشتم کسل کننده میشد ولی خب اگر شما خواستید به من بگید تا در اسرع و قت در پست های مختلف براتون بزارم و اگر باز هم برندگانی رو معرفی کردند حتما براتون می زارمش. امیدوارم که به دردتون بخوره ...... موفق باشید .

 

برندگان جایزه نوبل شیمی :

 

سه دانشمند به خاطر بهبود بخشیدن فرآیندی که در پلاستیک سازی و داروسازی به کار می رود مشترکا برنده جایزه نوبل شیمی 2005 شده اند.ا یو شاوین از فرانسه و ریچارد شراک و رابرت گرابز از آمریکا به پاس خدماتشان برای بهبود یک نوع واکنش شیمیایی موسوم به "تجزیه دوگانه" یا "متاتسیس" (metathesis) مورد قدردانی قرار گرفتند.

 

برندگان جایزه نوبل فیزیک :

 

کاوشگران نور جایزه نوبل گرفتند . جایزه نوبل سال 2005 در رشته فیزیک نصیب دو فیزیکدان آمریکایی و یک فیزیکدان آلمانی شد که همگی پژوهشگران رشته اپتیک (فیزیک نور) هستند. فرهنگستان علوم سوئد نیمی از جایزه نوبل فیزیک را میان جان هال از دانشگاه کلرادو در آمریکا و تئودور هانش از مؤسسه ماکس پلانک در آلمان تقسیم کرده است که برای یافتن روشی جهت اندازه گیری دقیق طول امواج نور تلاش کرده اند.

 

برندگان جایزه نوبل پزشکی :

 

جایزه نوبل پزشکی به  کاشفان باکتری عامل زخم معده  تعلق گرفت . جایزه نوبل پزشکی سال جاری به پاس کشف این موضوع که زخم معده می تواند ناشی از عفونت باکتریایی باشد به دو دانشمند استرالیایی اعطا شده است.رابین وارن و بری مارشال نشان داده بودند "هلیکوباکتر پایلوری" که در بخش انتهایی معده رشد و نمو می کند در ایجاد زخم های معده و روده نقش دارد.

نظرات 7 + ارسال نظر
فرید جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:20 ق.ظ http://pashew.mihanblog.com

سلام خسته نباشید دست شما درد نکند مطالب زیبای بود عالی بود

عبدالرضا جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:45 ق.ظ http://www.farsiyad.blogsky.com

سلام
بابا ایولا خوب مینویسی.
راستی بالاخره لینک شما رو اضافه کردم .

بستنی جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:49 ب.ظ http://icecream.blogsky.com

سلام
خسته نباشی
ممنون که به من سر میزنی
دوست دارم از مطالب هم استفاده کنی (البته offline)
ممنونم

سنبله جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:50 ب.ظ http://javaneh-es.blogfa.com

سلام
با تبادل لینک موافقی؟
به من سر بزن

سجاد جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 06:39 ب.ظ http://agha100jad.blogsky.com

سلام
جالب بود
لینک تو /؟؟

سهیک..آخرین ترانه باران جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:34 ب.ظ http://www.tabar.blogsky.com

دوست نازنینم با درودی گرم...............................***
از دانش شما استفاده نمودم ممنون...امیدوارم روزی جایزه نوبل در پزشکی بی شما تعلق گیرد...
با شوروشوق و جدیتی که در شما یافته ام چندان هم آرزوی دوری نیست...از خود بطلب....هرآنچه خواهی....که تویی..
از نوبل فاصله بگیرم و به شعر بپردازم...
خواجه شیراز سروده است: با عقل و فهم و دانش دادسخن توان داد............چون جمع شد معانی..گوی بیان توان زد..
در همین یک بیت غزل..چه بس معانی نهفته است
اکنون با نگاهی گذرا به پیرامون خود در می یابیم که چگونه
کسانی که فاقدعقل و فهم و دانش هستند...می خواهند گوی بیان بزنند!!!!خوب وقتی هیچ چیزسرجای خودش نباشد
اوضاع همین گونه است که می بینی ...دلم تنگ است..
تندرست و شادکام و موفق باشی نازنین

بنفشه جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:51 ب.ظ http://2561904.blogsky.com

من فکر میکردم دانشجو هستی.مثلا ۲۳ اینجورا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد