X
تبلیغات
رایتل
وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی
دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384
مواد نیرو زا

 سلام امیدوام که حالتون خوب باشه یکی از دوستان از وبلاگ درد گنگ خواسته بودند که درباره مواد نیرو زا بنویسم من که نظر خواننده خیلی برام مهمه در این پست و در خواست ایشونو براتون گذاشتم .

 

کراتین چیست و چطور آن را مصرف کنیم؟

کراتین یک حجم دهنده ی توده های عضلانی است که با جمع کردن آب و پروتئین در عضلات باعث بزرگ شدن یا حجم عضلات می شود کراتین را جایگزین هورمون یا PROHORMONE نیز می گویند ، به این دلیل که همانند هورمون آب و پروتئین را در عضله جمع آوری می کند و از مزایای کراتین نسبت به هورمون بی ضرر بودن آن است.

طریقه ی مصرف کراتین:

دوره ی مصرف کراتین را می توان به دو دوره تقسیم کرد ، دوره ی بارگیری و دوره ی نگهداری. که هر کدام را در زیر توضیح می دهیم.

1- دوره ی بارگیری :

در این دوره که 5 روز می باشد ، روزی 4 وعده و هر وعده 10 گرم کراتین که تقریبا معادل 2 قاشق چایخوری می باشد را در یک لیوان آب یا آبمیوه ی طبیعی حل کرده مصرف می شود.