لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

جیوه نامرد !

 

سلام دوستان ، حالتون خوبه ؟ این چند روز این جا اینترنت قطع شده بود منم نمی تونستم بیام و وبلاگمو به روز کنم ..... روز یکشنبه این هفته یه اتفاق جالب تو مدرسه برامون افتاد گفتم برای شما هم تعریف کنم که مواظب باشید ..... اصلا خدا خواسته بود که اون روز سر بچه ها این بلا بیاد .... این معلم فیزیک ما هر چند که احترامش برای ما واجبه ولی خب یه ایرادایی دارن دیگه و من به هیچ کی نگم این حرفا خفم می کنه ! روز یکشنبه صبح ساعت اول فیزیک داشتیم و این معلم فیزیک ما طبق معمول اومدن کلاس و مثل همیشه هم خوابشون میومد و حوصله نداشتن و غرغر می کردن ! چون حوصله نداشتن درس بگن گفتن که بچه ها این جلسه بریم آزمایشگاه که این آزمایش ها رو سرمون نریزه البته بنده خدا حقم داشت ها ! ما هم که از خدامون بود و همگی با کمال میل موافقت کردیم و رفتیم آزمایشگاه و چند تا آزمایش از قبیل این مشاهده ی مویینگی رو انجام دادیم که یه بار با آب که زیاد خوشمون نیومد و اما یه بار هم جیوه ! من خودم خداییش از رنگ جیوه خیلی خوشم میاد ! این مسئول آزمایشگاه جیوه رو دادن دست ما و گفتن که اگه طلا دارین طلا ملا هاتون رو در بیارین که جیوه از بین می بردش .... اما گوش کی بدهکار بود اصلا گوش ندادن ! البته من چون قبلا می دونستم همون اول النگو هامو در آوردم .... ولی خب بچه ها نه ! بعد بچه ما که فرصت گیر آورده بودن یه کم جیوه ریختن رو میز و باهاش بازی می کردیم ... این خاصیت چسبندگی جیوه خیلی جالب بود ..... هر چه قدر با دستمون روش می زدیم بازم که قطره های ریز کروی تبدیل میشد و مثل آب نبود که سطحی رو که روش ریخته بودیم رو تر بکنه ما هم که در عالم خودمون بودیم هر هر و کر کر می خندیدیم و حال می کردیم و اصلا آزمایش رو هم انجام نمیدادیم .... بعد خلاصه آزمایشگاه تموم شد و اومدیم کلاس ..... ساعت دوم هم شیمی داشتیم ....معلممون داشت بچه ها رو برای درس صدا می کرد که یکی از بچه ها ( سارا ) یهویی دیدیم داره با تعجب میگه خانم یکی از النگو هام نیست ! بعد دیدیم که روی اون یکی النگوهاش هم لکه های سفید هستش و الگوش شده طلا سفید ! ( انصافا خیلی خوشگل شده بود ! ) بعد بقیه بچه هم به النگو هاشون نگاه کردن و دیدیم که مال سمیه و نسرین و آیلین هم همون بلا سرشون اومده البته مال اینا نصف شده بود ! بعدش النگو های سارا که خال خال شده بود یهو اون لکه ها هم تبدیل شدن به جای خالی و اون یکی از النگو هاش هم تیکه تیکه شدن ! سارا همون که رفته بود خونه و اون تکه ها که روشون لکه های سفید کم رنگی بود برده بود عوضش کنه که طلا فروشی گفته بودن که این النگو ها رو نمی خریم چون جیوه روش ریخته و خاصیت طلاش از بین رفته ! تاره جلسه بعد فیزیک فهمیدیم که معلممون هم متوجه نشده و حلقه ازدواجش به جیوه خورده و حلقه ازدواجش از بین رفته البته همش نه ...... خلاصه این که شش تا النگو و یه حلقه فدای شیطنت های ما شد و ما هم دیگه توبه کردیم رفتیم آزمایشگاه مثل بچه آدم آزمایشمونو بکنیم خداییش من این ترکیب های شیمیایی رو که این طوری زود عمل بکنه و چیز های مهمی مثل طلا رو از بین ببره رو ندیده بودم و خلاصه عبرت گرفتیم اونم چه عبرتی به بهای النگو ها !
راستی شما نمی دونین که این جیوه چه ترکیبی داره که طلا رو نابود می کنه ! البته می دونم که پیوند های طلا رو ضعیف می کنه و باعث نابودیش میشه ولی می خوام ترکیب شیمیایی جیوه روی طلا رو بدونم و به بچه های کلاس هم بگم که بدونن که یه ترکیب شیمیایی ساده چه طوری تونست این همه ثروتشونو به راحتی آب خوردن از بین ببره !
و یه چیز دیگه هم بگم این که من خیلی دوست دارم هر چیز علمی که در محیط اطرافم میبینم رو بنویسیم ولی خودم احساس می کنم که نمی تونم مطلبام رو خوب توصیف کنم در واقع قدرت بیان و استعدادش رو ندارم .... به همین خاطر گفتم از شما بپرسم و نظر شما رو بدونم و شما بگید که می تونم خوب توصیف کنم یا نه البته اگه کارم خوب نیست ایرادام رو هم بگین . متشکر میشم .

پی نوشت 1 : اینو گفتم که شما هم مواظب باشین و وقتی دارین با جیوه و یا با سایر مواد شیمیایی کار می کنین این توصیه های ایمنی رو رعایت کنین و الکی نگیرین .

پی نوشت 2 : تو رو جون هر کی که دوستش دارین الکی نگین خوب می نویسی و ..... خلاصه الکی تعریف و تمجید نکنین حقیقت رو بگین ... مثل تو فیلم ها بگم که طاقت شنید نشو دارم !

نظرات 12 + ارسال نظر
حمید شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:55 ق.ظ Http://www.persianbox.tk

سلام وبلاگ جالبی داری موفق باشی به ما هم یک سری بزن خوشحال می شیم منتظر نظرت توی وبلاگم هستم بایی

حمیدرضا شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:56 ق.ظ http://www.silverchance.blogfa.com


سلام دوست عزیز
ما برای کسب درامد از اینترنت محیطی شفاف وساده و قانونی(مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی) برایتان مهیا نموده ایم.
سایت فرهنگی ایران بین به عنوان تنها راه قانونی کسب درامد اینترنتی در ایران افتخار آنرا دارد که اصول سیستم شبکه ای خود را مطابق با مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی در مورد تجارت الکترونیک و نتورک مارکتینگ در ایران همسو نماید.
شما میتوانید بدون پرداخت هزینه عضویت و با ثبت نام رایگان و به میزان فعالیت خود درامدی از 2 تا بیش از 50 هزار تومان در روز رو بدست آورید...
اگر امکانش هست آدر س وبلاگ من تو پیوند اتون قرار دهید

http://www.silverchance.blogfa.com


زهره نیکخواه شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.zohrehn.blogsky.com/

سلام ....اگه یادت باشه قبلا همین اتفاق برای ما هم تو مدرسه افتاده بود و من خاطه اش رو برات تعریف کردهام ...در ضمن جیوه عنصر هستش و این همه نگو ترکیب جیوه چیه ؟!

زهره نیکخواه شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:23 ق.ظ http://www.zohrehn.blogsky.com/

در ضمن غصه نخور خودم پینگت کردم !

بنفشه شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:23 ب.ظ http://banafsheh192.blogfa.com/

بامزه بود.من جونیام شیمی خیلی دوست داشتم و جبر.اما اخرش مترجمی خوندم.

امین شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:43 ب.ظ http://www.princeiran.mihanblog.com

سلام خوب هستید شما تقریبا سال ژیش در وبلاگ من یک نظر داده بودید www.bache-2005.blogsky.com نظرتون را خوندم ولی اون وبلاگ خیلی وقته که تعطیله الان به ادرس جدید من بیایید و قدمتان روی چشم ما
موفق باشید امین هاشمی

آریا وندا شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:35 ب.ظ http://www.police.blogfa.com

سلام مهربونم ما آپ کردیم بدویین بیاین پیشمون منتظریم هااااااااااااااااااا

[ بدون نام ] شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:25 ب.ظ http://lonely.myblog.ir

!!!!!!!!!!

سعید دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:08 ب.ظ http://saeedt.blogfa.com

سلام
هنوز نخوندم
بیا وبلاگم مثله اینکه جریانامون شبیه هم بوده

سعید دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:37 ب.ظ http://saeedt.blogfa.com

شما همینطوری دست زدید به چیوه؟؟؟
میدونی چه ضرری داره؟
از پوست وارد خون میشه و بعدش سرطان و بعدش...(میخوای بگم؟؟(چشمک))

بستنی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:26 ق.ظ http://icecream.blogsky.com

سلام عزیز
خاطره ای جالب وعبرت انگیز بود
منم شرمنده که بخاطر مشکلات نتونستم یه مدت باشم و سر بزنم
از نظر لطف شما هم ممن.نم
راستی سال نو مبارک
سال خوبی داشته باشی

بهنام سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:28 ق.ظ http://baran3.blogsky.com

سلام خانمی
بیا پیشم اپم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد