لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

لابراتوار علوم

وب نوشت ‌های دانش آموز سال دوم تجربی

محققان ایرانی موفق به تولید نانو ذرات آهن و اکسید آهن شدند


ایسنا: محققان پژوهشگاه صنعت نفت موفق به ساخت نانو ذرات آهن و اکسید آهن و بررسی کاربردهای آن به منظور رفع آلودگی های زیست محیطی در رودخانه ها شدند.
دکتر باقر مهاجرانی ، رئیس پژوهشکده شیمی و پتروشیمی پژوهشگاه صنعت نفت با اعلام این مطلب به ایسنا گفت : نانوذرات آهن در رفع آلودگی های زیست محیطی در رودخانه ها و آبها و محیطهای صنعتی استفاده می شود که در پی تولید آزمایشگاهی آن ، طرح تولید آن در مقیاس بالا در حال انجام بوده و به زودی واحد صنعتی آن با هدف تامین نیاز داخلی احداث می شود.دکتر مهاجرانی با بیان این که در ساخت نانو ذره های آهن از تکنیک های جدید نانو استفاده شده است ، افزود: با توجه به خطر آتش گیری نانو ذرات آهن محصول تولیدی محققان پژوهشگاه که در داخل ساخته شده ، پایداری بیشتری نسبت به نانوذرات خالص دارد و کاربر می تواند بدون نگرانی از آتش گیری از آنها استفاده کند.

نظرات 10 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام حاجیه وبلاگت رو دیددم وبلاگ مخصوصا این قسمتش خیلی عالی بود و لی هیف که رشته من نفت نیست فعلا بای
میتونم وبالگش ما رو در لینکدونی وبلاگ خودم قرار بدوم؟

مانی چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:46 ق.ظ http://www.ghasedak.co.sr

سلام خیلی قشنگه
بای

سزاوار چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:07 ق.ظ http://sezavar.blogsky.com

سلام
ببینم رشته تحصیلیتون چیه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:38 ق.ظ http://shekoohi.blogsky.com

سلام
وبلاگ واقعا زیبایی داری
معلوم که داری براش زحمت می کشی
راستی به ما هم سر بزن
نظر یادت نره
با تشکر
مدیریت وبلاگ کامپیوتر

صبا و پرهام چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:55 ق.ظ http://anymoanyma.blogsky.com

سلام
اون شعری که توی وبلاگمون نوشتم رو نمی دونم از کیه
یه خواننده ای می‌خوند
منهم تو ذهنم مونده

امیر چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:12 ب.ظ http://www.sahareamir.persianblog.com

سلام . ببین می تونی در مورد یه پروژه کمکم کنی . موضوعش در مورد انرژی خورشیدی ...........من که از مطالب وبلاگت استفاده کردم ...........خبرشو به من بده .............ممنون

سهیک ..آخرین ترانه ی باران*** چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:25 ب.ظ http://www.tabar.blogsky.com

دوست گرامی با درودی گرم..............................***
بعدازتشکر از تلاشهای عاشقانه شما در انتقال دانش روز بایستی بعرض برسانم اگرمرا تاحدودی شناخته باشی می دانی که من غیر مستند نمی نویسم پس جایی اشاره شما را دیدم که بعنوان یک راهنمائی برایت نوشتم.......
نازنین یارم آفرین برهوش شما درست نوشتید همان وبلاگ من است و دیگراینکه شما می توانی با در اختیار داشتن چند کتاب مفید جیبی که مطالب کوتاه در آن نوشته شده در یادداشت هایت استفاده کنی..حتی یک بیت شعر می تواند بعنوان یادداشت مورد استفاده قرار گیرد و درضمن خواندن یادداشتهای دیگرا ووووغیرو.....رهنمونی که به شما میدهم اینست که حتما متن ها را بخوانی و اگر دلت خواست نظرت را بگویی و حتی می توانی رویشان فکرکنی و بعدا یادداشت بنویسی ..تاکید من روی خواندن باحوصله متن هاست..
درضمن من داو طلب هستم با شما یک و بلاگ دونفره داشته باشیم در این مورد هم فکرکن..........
می توانم حتی ازجانب شما نظر هم بنویسم!!!
خلاصه همه نوع در خدمت شما و استعدادها و توانائیهای شما هستم.......اگر موافق بودی و سئوالی داشتی برایم یادداشت بگذار تا با هم گفتگویی دیگرداشته باشیم.
از خانم کتاب دار چه خبر؟ من منتظر گفتگو با ایشان هستم ولی گویی هنوز مهلت مقتصی برای ایشان پیش نیامده
...................
برای تو نازنین آگاه و هوشیار آرزوی تندرستی و هم چنان تلاشگری می نمایم.....ارادتمند همیشگی...سهیک

پسر غریب چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:44 ب.ظ http://badboy22.blogsky.com

سلام.
برام نوشته بودی که خوبه من به یاد این ایام هستم.باید در جوابت بگم هر وقت که خدا رو صدا بزنی اون جوابتو میده ولی باید به خاطر داشته باشی که دیر نکنی!.
متاسفانه جوان های امروز ایران دارن معنویت رو از دست میدن
و این یعنی از خدا دو رشدن.
امیدوارم خدا همیشه پشت و پناهت باشه.
مشکل لود شدن وبلاگم هم رفع شد .
ممنون که بهم گفتی.

میثم چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 04:59 ب.ظ http://www.tornadotitibol.blogsky.com

وب لاگ شما یه وب لاگ تخصصی بسیار پر محتوا هست خیلی استفاده کردم سیو کردم که بعدا کامل بخونم .
یه پیشنهاد هم دارم ...
اگه وقتش رو داری وب لاگی درست کن که درونت و خصوصیات اخلاقیت نمایان تر باشه گو این که از همینجا صفات برجسته ای در شما دیده میشه.
منظور چیزهایی هست که تو دلته و دوست نداری آشنایانت بدونن.
به هر حال این هم یه نظر دیگه.

نمای آبی پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 06:10 ق.ظ http://blueshot.blogfa.com

سلام....
هر وقت میشنوم ایرانی یه کار مثبت انجام داده و برای دیگران مفید بوده،از ته دل خوشحال میشم......
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد